What's in my backpack :: Salone del Mobile edition


Today I'm leaving for a couple of days to attend the Salone del Mobile in Milan. It was one of my new year resolutions {along with Maison & objet in Paris, which I did} and I'm happy to be "home" for a few days. Although I have mixed feeling about it: during this fair anyone is spinning around to see as much as possible and I really have no energies to do that. 
I so decided to simply enjoy the pleasure to walk around the city with my blog buddies, taking pictures and have a #slowsalone {thanks to Appunti di Casa for this perfect definition}. I already prepared my trusted backpack, here what's inside! And don't forget to follow me on Instagram for some sneak peeks ;)
See you next tuesday.

Oggi parto per un paio di giorni per partecipare al Salone del Mobile di Milano. 
Era nella lista dei miei buoni propositi per l'anno nuovo {insieme a Maison & Objet di Parigi, che ho fatto} e sono felice di essere a "casa" per un paio di giorni. Anche se ho un mix di sentimenti contrastanti al riguardo: durante questa fiera tutti sono alla frenetica e smaniosa rincorsa per vedere quanto più possibile e io davvero non ho le energie per farlo. 
Ho quindi deciso di godermi semplicemente il piacere di camminare per la città con le mie amiche blogger, scattare foto e fare uno #slowsalone {grazie ad Appunti di Casa per questa definizione perfetta}. Ho già preparato il mio fidato zaino, ecco cosa c'è dentro! E non dimenticate di seguirmi su Instagram per alcune anticipazioni ;)
Ci vediamo martedì prossimo.




Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.


0 Response to "What's in my backpack :: Salone del Mobile edition"

Posting Komentar